Get Adobe Flash player

Gazdaság a divatiparban: mi a Zara titka?

2013.12.28. 17:33 P. kisokos

1975-ben Amancio Ortega és felesége Rosalía Mera alapította meg a Zara márkát, a spanyol La Corunaban. Ortega úr eredetileg Zorba névre szerette volna keresztelni a céget, ám ez a név már le volt védve, így jött a Zara. Kezdeti kétfős személyzetéből (felesége és ő), mára világszerte több mint 120 ezer embert foglalkoztató divatóriás lett. Az alábbiakban megtudhatják a márka sikertörténetének titkát.

fotonoticia_20120625170402_500.jpg(Forrás: http://www.diariosigloxxi.com/texto-ep/mostrar/20120625170402/inditex-creara-400-empleos-con-la-ampliacion-de-su-sede-en-arteixo)

A’60-as években Amancio Ortega észrevette, hogy nem túl hatékony, ha nem egy telephelyre illetve nem egy helyre futnak össze a beszállítói és tervezési láncok. Mindebből azt a konklúziót vonta le, hogy az átlagembernek is lenne igénye divatosan öltözködni, de nem teheti meg. Ezt úgy orvosolta a cég, hogy a divatbemutatókon látott stílust emelték át a hétköznapi viseletbe. Arra mindig gondosan ügyeltek, hogy ruha soha ne hasonlítson más márkák termékeire. Továbbá a megszokott 5-7 hónap bevezetés helyett a Zara már 8-10 hét alatt eljutatja termékeit az üzletekbe. A folyamatos kisebb árú szállításnak köszönhetően úgy tűnik, mintha mindig friss lenne a készlet, így sűrűbben térnek vissza vevőik. Tehát egy termék életciklusa rövid, ellenben a termék kínálat igen nagy. Ha azonban egy termék nem teljesít jól, azonnal leveszik a polcról. Míg versenytársaik egy bizonyos korcsoportnak tervez, addig a Zara a fiataloktól a középkorúakig mindenkit próbál elérni.

Termelőegységei Spanyolországban találhatók, ezen kívül csak Portugáliában és Marokkóban van gyáruk. Mivel beszállítói láncuk rövid, így gyorsan tudnak reagálni a piaci változásokra. Ehhez hozzátartozik, hogy az üzletvezetők figyelik a vásárlók igényeit, hogy ők mit látnának szívesen boltjaikban, az információkat pedig elküldik a központba. Ezeknek (is) köszönhetően Ortega úr 1985-ben megalapította az Inditexet, ami magába foglalja a Zarán kívül a Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Zara Home és Uterqüe márkákat.

Csak, hogy szemléltessük a csoport sikereit számokban: 2012-től már öt kontinensen több mint hatezer üzletük található, a korábban említett 120 ezer munkatárssal.

 Az összbevétel 15.946 millió euró volt, ebből a Zara 66.11%, a Bershka 9.31%, Massimo Dutti 7.11%, Pull & Bear 6.81%, Stradivarius 6,03%, Zara Home 2,20%, Oysho 1,97%, Uterqüe 0,46% részesedéssel rendelkeznek.

Megállíthatatlanul terjeszkednek a nagyvilágban újabb üzleteket hagyva maguk után betörve az online piacterekre is. Mindezt köszönhetik naprakészségüknek és vevőközpontú hozzáállásuknak. A vállalat további sikereit a fiatalos lendület és a divatvilág új, forradalmi átalakulásai befolyásolják csupán.

(Forrás: http://hvg.hu/gazdasag/20120910_Az_eldobhato_ruhake_a_jovo, Grupo Inditex anual report 2012)

Szólj hozzá!

Címkék: gazdaság divat

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyikisokos.blog.hu/api/trackback/id/tr165714692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Amire érdemes odafigyelned…

Tájékozódj!
Számolj!
Hasonlítsd össze az ajánlatokat!
Fontold meg őket!
Válassz tudatosan!
Változtass, ha nem vagy elégedett!

penzugyikisokos.hu

Facebook

Twitter

Friss topikok

Címkék

állampapír (1) atm (3) autó (1) bank (3) Bank (1) bankbetét (1) bankkártya (4) bankszámla (3) bérlet (1) beszedés (1) beszedési (1) betét (2) betétszámla (1) börze (1) bulechip (1) certifikát (1) család (1) csatornák (1) csoportos (2) Danks (1) daytrade (1) deviza (1) Diákhitel (1) diákhitel (1) diszkontkincstárjegy (1) divat (1) dollár (1) e-bankig (1) ebkm (1) egészség (1) elektronikus (1) előtörlesztés (1) Emese (1) Erste (5) erste (1) értékpapír (1) feltétel (1) fogyasztási (1) folyószámla (2) forint (1) futamidő (2) gazdaság (1) gépkocsi (1) hitel (11) hitelbiztosítás (1) hitelkártya (2) hitelkeret (1) hitelszámla (1) hozam (1) infláció (1) internet (1) játék (2) jelzálog (2) kamat (10) kamatmentes (1) keba (2) készpénz (2) kezelési (1) kincstárjegy (1) kisokos (1) kkv (1) kockázat (1) kód (1) kölcsön (4) költőpénz (1) költség (2) költségvetés (1) kötvény (2) küldetés (1) lakáshitel (3) lakástakarék (1) látra (1) lekötött (1) limit (1) lízing (1) maradványérték (1) MasterCard (1) megbízás (1) megtakarítás (5) milliárd (1) MobilePay (1) netbank (2) nyeremény (1) nyugdíj (1) oba (1) oktatás (1) öngondoskodás (2) önkéntes pénztárak (1) PayPass (1) pénz (4) pénzfelvétel (1) pénzügyes (2) pénzügyi (2) pin (1) profit (1) részvény (1) sms (1) spórolás (1) sport (1) sportgazdaság (1) személyi (4) személyi hitel (1) szóló (1) tartós (1) telebank (2) THM (2) thm (1) tőke (1) törlesztés (5) tőzsde (3) trader (1) váltó (1) végtörlesztés (1) visszlízing (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása