Az Erste Group a bankolási szokásokról készített egy átfogó nemzetközi elemzést. Kiderül, hogy a magyarok még mindig leginkább a bankfiókban intézik pénzügyiket, ám a fiatalok vevők az olyan digitális megoldásokra, mint a netbank, a mobilbankolás, illetve az okostelefonokra letölthető alkalmazások. Érdekes adat lehet, hogy a felmérés szerint 2 százalékponttal több magyar nő használja az elektronikus csatornákat, mint férfi.
A bankolási szokásokat feltérképező ‒ Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Romániában, és Horvátországban a 15 évesnél idősebb banki ügyfelek körében készített ‒ kutatás arra kereste a választ, hogy mely csatornákat használják az emberek a bankolásra leginkább azokban az országokban, ahol az Erste is jelen van.
Magyarországon az emberek többsége egyelőre még főként bankfiók pénztáránál, ATM-eken és a bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de ez a folyamat egyértelműen változni látszik: az elektronikus csatornák szerepe fokozatosan nő. Ezt jelzi, hogy minden tízedik banki ügyfél már csak kizárólag elektronikus csatornát használ mindennapi pénzügyei kezelésére.
Mindegyik országban megfigyelhető, hogy az elektronikus csatornák a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerűbbnek. Hazánkban ennek a korosztálynak több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30-59 évesek között 41, a 60 évesnél idősebbek körében pedig már csak 11 százalék.
Annak ellenére, hogy Magyarországra még mindig a túlzott készpénzhasználat jellemző, a nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egyre többen szavaznak bizalmat az olyan elektronikus banki szolgáltatásoknak, mint például az okostelefonokra letölthető applikációk.
Az Erste Bank március elején, Magyarországon elsőként indította el komplex mobilfizetési szolgáltatását, a MobilePayt. Az okostelefonra letölthető alkalmazással az ügyfelek gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizethetnek be csekket, indíthatnak parkolást, vásárolhatnak autópálya-matricát vagy tölthetik fel mobiltelefonjukat. Az új szolgáltatás egyik legizgalmasabb kényelmi funkciója, hogy az erstés ügyfelek ismerőseiknek pár gombnyomással pénzt is utalhatnak, hiszen a tranzakcióhoz elég a telefonkönyvükből kiválasztani az érintett telefonszámát.